Başkent'te Ulaşım Daha Rahat Ve Konforlu Olacak

Başkent’te en son otobüs alımının 2013 yılında gerçekleştiğini ve hizmet veren mevcut otobüslerin dünyaya kıyasla iki kat daha yaşlı olduğunu vurgulayan Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, göreve gelmesinden 2,5 yıl sonra ilk kredi kullanımını otobüs alımında yaptı. 57 milyon avroluk dış finansman için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan (EBRD) temin edilen kredi, piyasa koşullarında faiz oranı itibarıyla en uygun vadeye sahip. 2 yılı geri ödemesiz, 10 yıl vadeli olan kredinin ilk etapta yüzde 10’luk kısmı kullanılacak.

Gündem 26.10.2021, 13:31 26.10.2021, 13:49
Başkent'te Ulaşım Daha Rahat Ve Konforlu Olacak

Göreve geldiği günden itibaren 1 kuruş kredi kullanmayan Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, en son 2013 yılında alımın yapıldığı Ankara’da artan nüfus ve eskiyen otobüsler nedeniyle harekete geçti.

“Belediyenin en önemli işlerinden biri ulaşım. Bunlar yıllar önce yapılması gereken şeylerdi, yapılmamış” diyen Yavaş’ın, Büyükşehir Belediye Meclisinde verdiği ısrarlı mücadele sonuç verdi ve Başkent’e yeni otobüs alımına yönelik kredi onaylandı. EGO Genel Müdürlüğü, piyasa koşullarında en uygun faiz ve vade oranına sahip kredinin ilk bölümünü kullandı.

Başkent’in ihtiyacı olan otobüs alımı için ilk kredi kullanımının yapıldığını sosyal medya hesapları üzerinden duyuran Yavaş, “2,5 yıllık görev süremizde kullandığımız ilk kredi ile 301 yeni otobüsümüzü filomuza dahil ediyoruz. Şeffaflık ilkemiz gereği, kredibilitesi en yüksek belediye olarak ilk etapta yüzde 10’luk kısmını kullanacağımız en uygun krediyi aldığımızı da bilmenizi isteriz” dedi. 

2 YILI GERİ ÖDEMESİZ 10 YIL VADELİ KREDİ

Büyükşehir Belediyesi, 57 milyon avroluk dış finansman ihtiyacı için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan (EBRD) sağlanan ucuz dış krediyi 2 yılı geri ödemesiz, 10 yıl vadeli olarak kullanacak.

EGO Genel Müdürlüğü verilerine göre; Ankara’da toplu taşıma amaçlı son otobüs alımının yapıldığı  2013 yılında Ankara nüfusu 5 milyon 45 bin 83 iken, otobüs sayısının 1941 olduğu belirlendi. Ankara nüfusunun 5 milyon 639 bin 76 kişiye ulaşmasıyla birlikte filodaki otobüs sayısının da 1547’ye gerilediği tespitine yer verildi. İstatistiki belgelerde ayrıca Başkent nüfusu yüzde 12 oranında artarken, mevcut otobüs sayısının yüzde 21 oranında azaldığına dikkat çekildi.

Otobüs filosunda bulunan 1999 model 95 adet otobüsün ekonomik ömrünü tamamlayarak yakın bir zamanda hurdaya ayrılacağı öngörülürken, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ile yapılan görüşmeler sonrasında kısa süre içinde %90’ı doğalgazlı (CNG) olmak üzere 282 adet otobüs alımı (254 CNG’li, 28 dizel) ve 2 adet Doğalgaz (CNG) Dolum İstasyonu’nun yapılması kararlaştırıldı.

REKABETÇİ ORTAM SAĞLANDI

EBRD’den otobüsle ilgili kullanılan 54,8 milyon avroluk kredinin ilk dilimi olan toplam kredinin % 10’luk kısmı EGO Genel Müdürlüğünün banka hesabına yatırıldı.

İhaleyi kazanan Mercedes Benz Otomotive ilk ödemeyi yapan EGO Genel Müdürlüğü, belediye lehine rekabetçi fiyat zemininin oluşturulması sağlanarak alınacak 254 adet araç sayısına ilave olarak kredi bakiyesi kullanılmak suretiyle ekstra bir ödeme yapılmaksızın 14 adedi solo, 5 adedi körüklü tip olmak üzere 19 adet CNG’li aracın ilavesi ve öz kaynakla alınacak 28 adet otobüsle birlikte 301 adet araç filoya katacak.

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan sağlanan kredi ile  %90’ı doğalgazlı (CNG) olmak üzere 301 adet aracın ilk partisinin teslimi kasım ayında, geri kalanı ise 2022 yılı haziran ayı sonuna kadar teslim alınacak. Dar cadde ve sokaklarda manevra kabiliyeti yüksek ve ring hatlarında kullanılmak üzere 8.3 metrelik 51 adet aracın da otobüs filosuna katılmasıyla, 2022 yılında araç sayısı 1825 adete ulaşacak.

Başkentlilere daha rahat ve konforlu bir ulaşım sağlamak için yeni otobüs alımlarını başlatan Ankara Büyükşehir Belediyesi ayrıca BELKA A.Ş. tarafından üretilen yüzde 100 elektrikli otobüs dönüşüm çalışmalarını başlatarak 2022 yılı sonuna kadar 22 otobüsü elektrikli otobüse dönüştürecek.

Yorumlar (0)
banner8
12
az bulutlu
banner9
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 34 93
2. Fenerbahçe 34 89
3. Trabzonspor 35 58
4. Beşiktaş 35 54
5. Başakşehir 34 52
6. Alanyaspor 35 49
7. Kasımpasa 34 49
8. Rizespor 35 49
9. Sivasspor 34 48
10. Antalyaspor 34 45
11. A.Demirspor 35 44
12. Samsunspor 35 42
13. Kayserispor 35 41
14. Ankaragücü 35 39
15. Karagümrük 35 37
16. Konyaspor 34 36
17. Gaziantep FK 34 34
18. Hatayspor 34 33
19. Pendikspor 34 30
20. İstanbulspor 35 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 33 72
2. Göztepe 33 69
3. Sakaryaspor 32 57
4. Kocaelispor 32 55
5. Ahlatçı Çorum FK 32 55
6. Bodrumspor 32 53
7. Boluspor 32 50
8. Bandırmaspor 32 47
9. Gençlerbirliği 32 47
10. Erzurumspor 32 44
11. Keçiörengücü 32 39
12. Manisa FK 32 37
13. Ümraniye 32 37
14. Şanlıurfaspor 32 34
15. Tuzlaspor 32 34
16. Adanaspor 32 33
17. Altay 32 9
18. Giresunspor 32 7
Takımlar O P
1. Arsenal 36 83
2. M.City 35 82
3. Liverpool 35 75
4. Aston Villa 35 67
5. Tottenham 34 60
6. Newcastle 35 56
7. M. United 34 54
8. Chelsea 34 51
9. West Ham United 35 49
10. Bournemouth 36 48
11. Wolves 36 46
12. Fulham 36 44
13. Brighton 34 44
14. Crystal Palace 35 40
15. Everton 36 37
16. Brentford 36 36
17. Nottingham Forest 36 29
18. Luton Town 36 26
19. Burnley 36 24
20. Sheffield United 36 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 34 87
2. Girona 34 74
3. Barcelona 34 73
4. Atletico Madrid 34 67
5. Athletic Bilbao 34 61
6. Real Sociedad 34 54
7. Real Betis 33 49
8. Valencia 33 47
9. Villarreal 33 45
10. Getafe 34 43
11. Osasuna 33 39
12. Deportivo Alaves 33 38
13. Sevilla 33 38
14. Las Palmas 34 37
15. Rayo Vallecano 33 34
16. Mallorca 34 32
17. Celta Vigo 33 31
18. Cadiz 34 26
19. Granada 33 21
20. Almeria 33 14