Ankara Metrosunda Altyapı Çalışmaları Süratle Devam Ediyor

Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü, Ankara Metrosu Batıkent-Sincan Hattı (M3) İstanbul Yolu ve Botanik İstasyonları arasında bulunan hattın zemin düzeltme çalışmalarını hızla sürdürüyor. Hattın yapımında uygun olmayan malzeme kullanıldığını tespit eden ve hızla harekete geçen EGO Genel Müdürlüğü, 10 Ağustos 2022 tarihinde başlayan çalışmaların 10 Eylül Cumartesi günü sona ermesini planlıyor.

Ankara 20.08.2022, 13:00 20.08.2022, 13:06
Ankara Metrosunda Altyapı Çalışmaları Süratle Devam Ediyor

Kızılay-Batıkent Metrosu’nun devamı niteliğinde olan, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından tamamlanan İstanbul Yolu ve Botanik İstasyonları arasında bulunan hattın yapımında uygun olmayan malzeme kullanıldığını tespit eden EGO Genel Müdürlüğü, 10 Ağustos 2022 tarihinde başlayan çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.

Yapılan inceleme ve etüt neticesinde ortaya çıkan durum ayrıca sondaj çalışması ve akademisyenlerin raporlarıyla da desteklenirken akademisyenlerin görüş ve önerilerini de dikkate alan EGO Genel Müdürlüğü, hattın hatalı dolgu yapılan 129 metrelik kısmının altyapısını değiştirecek.

 

ALKAŞ: “ULAŞIMDA MAĞDURİYET YAŞANMAMASI İÇİN HER TÜRLÜ ÖNLEM ALINDI”        

Yapılan sondaj çalışması ve akademisyenlerin raporlarıyla zemindeki sorunun ortaya çıkması sonrası yolcu güvenliği için tren hız limitinin 5 km/saate düşürülmesinin ardından vatandaşlardan gelen yoğun şikâyetler üzerine harekete geçtiklerini belirten EGO Genel Müdürü Nihat Alkaş, şu açıklamalarda bulundu:

“İşletmeye açıldığı tarihten üç ay sonra hattın İstanbul Yolu-Botanik istasyonları arasındaki bölümünde bozulmalar başlamış, raylarda yatay ve düşey deplasmanlar meydana gelmiştir. Burada kullanılan malzemenin demiryolu altyapısında kullanılmaması gereken bir malzeme yani kil olduğu, 2020 yılında yaptırdığımız sondaj çalışmaları raporu ile tespit edilmiştir. Bu sorun, 2022 yılında ODTÜ’lü değerli bir hocamızın teknik incelemesini müteakip hazırlamış olduğu raporla da teyit edilmiştir. Yapım sırasında belirlenen ortalama 40 km hız limiti, hattın bu bölümünde tespit edilen sorunlar ve güvenlik nedeniyle 10km/saate düşürülmüştür. Ayrıca en son bu yıl şubat ayında aynı bölgede, makas göbeğinin kırılması nedeniyle de ciddi bir güvenlik zafiyeti oluşmuş ve bunun sonucunda tren hızı, 5 km/saate düşürülmüştür.”

  

Zemin düzeltme çalışmasını sahada inceleyen Alkaş, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bu sorun neticesinde, vatandaşlarımızın güvenli ve konforlu seyahat etme imkânı kalmamıştır. Kuruluşumuzca geçici çözüm yerine, kalıcı bir çözüm yolu tercih edilmiş ve 10 Ağustos 2022 tarihinden itibaren, hattın zemin düzeltme çalışmalarına başlanılmıştır. Zemin düzeltme çalışması yapılan 60 ve 69 metrelik iki ayrı bölgede, 4 ve 10 metre arasında değişen kazılar yapılarak bölgenin kil dolgusu boşaltılacak, yerine kaya ve beton dolgu konulacaktır. İş programı çerçevesinde çalışmalar 24 saat esasına göre üç vardiya olarak planlandığı gibi devam etmektedir. Kuruluşumuz idari ve teknik personeli de sürekli sahada, işin başında süreci takip etmektedir.”

 

ÇALIŞMALAR SONRASI KAZA RİSKİ ORTADAN KALKACAK

 

alışmaların tamamlanmasıyla olası kaza riskinin ortadan kalkacağını ve güvenliğin sağlanacağını da belirten Alkaş, ayrıca şu bilgileri de verdi:

“Çalışmaları planlanan tarihte, yani okullar açılmadan önce bitirmeyi öngörüyoruz. Çalışmaların tamamlanmasıyla olası kaza riski ortadan kalkacak ve güvenlik sağlanmış olacaktır. Ayrıca bu bölgede devamlı şikâyetlere neden olan metro hızı da açıldığı yıldan beri ilk defa proje hızına yani 40 km/saate çıkacak ve böylece vatandaşlarımız kesintisiz olarak konforlu bir seyahat etme imkânına kavuşmuş olacaklardır. Çalışma süresince vatandaşlarımızın ulaşımda mağdur olmamaları için her türlü önlem alınmıştır. Batıkent ile Eryaman1-2 Metro İstasyonları arasındaki hatta sabah pik saatler olan 06.00-09.30 arasında, 5 dakika aralıklarla toplam 55 körüklü araçla, 09.30-15.30 arasında 7 dakika aralıklarla 30 körüklü araçla, 15.30-19.30 arasında 5 dakika aralıklarla toplam 55 körüklü araçla hizmet verilmektedir. 19.30-23.00 saatleri arasında 9 dakika aralıklarla, saat 23.00’ten 01.35’e kadar da 15 dakika aralıklarla servis verilmektedir. Bu süre zarfında anlayış ve desteğini esirgemeyen vatandaşlarımıza da teşekkür ediyorum.” 

Yorumlar (0)
banner8
12
az bulutlu
banner9
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 36 99
2. Fenerbahçe 36 93
3. Trabzonspor 36 61
4. Başakşehir 36 58
5. Beşiktaş 36 55
6. Kasımpasa 36 52
7. Sivasspor 37 51
8. Alanyaspor 36 50
9. Rizespor 36 49
10. Antalyaspor 37 48
11. A.Demirspor 37 44
12. Samsunspor 36 42
13. Kayserispor 36 41
14. Konyaspor 36 40
15. Ankaragücü 36 39
16. Gaziantep FK 36 38
17. Hatayspor 36 37
18. Karagümrük 36 37
19. Pendikspor 36 36
20. İstanbulspor 37 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 34 75
2. Göztepe 34 70
3. Sakaryaspor 34 60
4. Bodrumspor 34 57
5. Ahlatçı Çorum FK 34 56
6. Kocaelispor 34 55
7. Boluspor 34 53
8. Gençlerbirliği 34 51
9. Bandırmaspor 34 50
10. Erzurumspor 34 44
11. Ümraniye 34 43
12. Manisa FK 34 40
13. Keçiörengücü 34 40
14. Adanaspor 34 39
15. Şanlıurfaspor 34 38
16. Tuzlaspor 34 38
17. Altay 34 10
18. Giresunspor 34 7
Takımlar O P
1. M.City 37 88
2. Arsenal 37 86
3. Liverpool 37 79
4. Aston Villa 37 68
5. Tottenham 37 63
6. Chelsea 37 60
7. Newcastle 37 57
8. M. United 37 57
9. West Ham United 37 52
10. Brighton 37 48
11. Bournemouth 37 48
12. Crystal Palace 37 46
13. Wolves 37 46
14. Fulham 37 44
15. Everton 37 40
16. Brentford 37 39
17. Nottingham Forest 37 29
18. Luton Town 37 26
19. Burnley 37 24
20. Sheffield United 37 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 36 93
2. Barcelona 36 79
3. Girona 36 75
4. Atletico Madrid 36 73
5. Athletic Bilbao 36 62
6. Real Sociedad 36 57
7. Real Betis 36 56
8. Villarreal 36 51
9. Valencia 36 48
10. Getafe 36 43
11. Deportivo Alaves 36 42
12. Sevilla 36 41
13. Osasuna 36 41
14. Las Palmas 36 38
15. Rayo Vallecano 36 38
16. Celta Vigo 36 37
17. Mallorca 36 36
18. Cadiz 36 32
19. Granada 36 21
20. Almeria 36 17