Başkent'te Ulaşım Daha Rahat Ve Konforlu Olacak

Başkent’te en son otobüs alımının 2013 yılında gerçekleştiğini ve hizmet veren mevcut otobüslerin dünyaya kıyasla iki kat daha yaşlı olduğunu vurgulayan Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, göreve gelmesinden 2,5 yıl sonra ilk kredi kullanımını otobüs alımında yaptı. 57 milyon avroluk dış finansman için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan (EBRD) temin edilen kredi, piyasa koşullarında faiz oranı itibarıyla en uygun vadeye sahip. 2 yılı geri ödemesiz, 10 yıl vadeli olan kredinin ilk etapta yüzde 10’luk kısmı kullanılacak.

Gündem 26.10.2021, 13:31 26.10.2021, 13:49
Başkent'te Ulaşım Daha Rahat Ve Konforlu Olacak

Göreve geldiği günden itibaren 1 kuruş kredi kullanmayan Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, en son 2013 yılında alımın yapıldığı Ankara’da artan nüfus ve eskiyen otobüsler nedeniyle harekete geçti.

“Belediyenin en önemli işlerinden biri ulaşım. Bunlar yıllar önce yapılması gereken şeylerdi, yapılmamış” diyen Yavaş’ın, Büyükşehir Belediye Meclisinde verdiği ısrarlı mücadele sonuç verdi ve Başkent’e yeni otobüs alımına yönelik kredi onaylandı. EGO Genel Müdürlüğü, piyasa koşullarında en uygun faiz ve vade oranına sahip kredinin ilk bölümünü kullandı.

Başkent’in ihtiyacı olan otobüs alımı için ilk kredi kullanımının yapıldığını sosyal medya hesapları üzerinden duyuran Yavaş, “2,5 yıllık görev süremizde kullandığımız ilk kredi ile 301 yeni otobüsümüzü filomuza dahil ediyoruz. Şeffaflık ilkemiz gereği, kredibilitesi en yüksek belediye olarak ilk etapta yüzde 10’luk kısmını kullanacağımız en uygun krediyi aldığımızı da bilmenizi isteriz” dedi. 

2 YILI GERİ ÖDEMESİZ 10 YIL VADELİ KREDİ

Büyükşehir Belediyesi, 57 milyon avroluk dış finansman ihtiyacı için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan (EBRD) sağlanan ucuz dış krediyi 2 yılı geri ödemesiz, 10 yıl vadeli olarak kullanacak.

EGO Genel Müdürlüğü verilerine göre; Ankara’da toplu taşıma amaçlı son otobüs alımının yapıldığı  2013 yılında Ankara nüfusu 5 milyon 45 bin 83 iken, otobüs sayısının 1941 olduğu belirlendi. Ankara nüfusunun 5 milyon 639 bin 76 kişiye ulaşmasıyla birlikte filodaki otobüs sayısının da 1547’ye gerilediği tespitine yer verildi. İstatistiki belgelerde ayrıca Başkent nüfusu yüzde 12 oranında artarken, mevcut otobüs sayısının yüzde 21 oranında azaldığına dikkat çekildi.

Otobüs filosunda bulunan 1999 model 95 adet otobüsün ekonomik ömrünü tamamlayarak yakın bir zamanda hurdaya ayrılacağı öngörülürken, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ile yapılan görüşmeler sonrasında kısa süre içinde %90’ı doğalgazlı (CNG) olmak üzere 282 adet otobüs alımı (254 CNG’li, 28 dizel) ve 2 adet Doğalgaz (CNG) Dolum İstasyonu’nun yapılması kararlaştırıldı.

REKABETÇİ ORTAM SAĞLANDI

EBRD’den otobüsle ilgili kullanılan 54,8 milyon avroluk kredinin ilk dilimi olan toplam kredinin % 10’luk kısmı EGO Genel Müdürlüğünün banka hesabına yatırıldı.

İhaleyi kazanan Mercedes Benz Otomotive ilk ödemeyi yapan EGO Genel Müdürlüğü, belediye lehine rekabetçi fiyat zemininin oluşturulması sağlanarak alınacak 254 adet araç sayısına ilave olarak kredi bakiyesi kullanılmak suretiyle ekstra bir ödeme yapılmaksızın 14 adedi solo, 5 adedi körüklü tip olmak üzere 19 adet CNG’li aracın ilavesi ve öz kaynakla alınacak 28 adet otobüsle birlikte 301 adet araç filoya katacak.

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan sağlanan kredi ile  %90’ı doğalgazlı (CNG) olmak üzere 301 adet aracın ilk partisinin teslimi kasım ayında, geri kalanı ise 2022 yılı haziran ayı sonuna kadar teslim alınacak. Dar cadde ve sokaklarda manevra kabiliyeti yüksek ve ring hatlarında kullanılmak üzere 8.3 metrelik 51 adet aracın da otobüs filosuna katılmasıyla, 2022 yılında araç sayısı 1825 adete ulaşacak.

Başkentlilere daha rahat ve konforlu bir ulaşım sağlamak için yeni otobüs alımlarını başlatan Ankara Büyükşehir Belediyesi ayrıca BELKA A.Ş. tarafından üretilen yüzde 100 elektrikli otobüs dönüşüm çalışmalarını başlatarak 2022 yılı sonuna kadar 22 otobüsü elektrikli otobüse dönüştürecek.

Yorumlar (0)
banner8
12
az bulutlu
banner9
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 36 99
2. Fenerbahçe 36 93
3. Trabzonspor 36 61
4. Başakşehir 36 58
5. Beşiktaş 36 55
6. Kasımpasa 36 52
7. Sivasspor 37 51
8. Alanyaspor 36 50
9. Rizespor 36 49
10. Antalyaspor 37 48
11. A.Demirspor 37 44
12. Samsunspor 36 42
13. Kayserispor 36 41
14. Konyaspor 36 40
15. Ankaragücü 36 39
16. Gaziantep FK 36 38
17. Hatayspor 36 37
18. Karagümrük 36 37
19. Pendikspor 36 36
20. İstanbulspor 37 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 34 75
2. Göztepe 34 70
3. Sakaryaspor 34 60
4. Bodrumspor 34 57
5. Ahlatçı Çorum FK 34 56
6. Kocaelispor 34 55
7. Boluspor 34 53
8. Gençlerbirliği 34 51
9. Bandırmaspor 34 50
10. Erzurumspor 34 44
11. Ümraniye 34 43
12. Manisa FK 34 40
13. Keçiörengücü 34 40
14. Adanaspor 34 39
15. Şanlıurfaspor 34 38
16. Tuzlaspor 34 38
17. Altay 34 10
18. Giresunspor 34 7
Takımlar O P
1. M.City 37 88
2. Arsenal 37 86
3. Liverpool 37 79
4. Aston Villa 37 68
5. Tottenham 37 63
6. Chelsea 37 60
7. Newcastle 37 57
8. M. United 37 57
9. West Ham United 37 52
10. Brighton 37 48
11. Bournemouth 37 48
12. Crystal Palace 37 46
13. Wolves 37 46
14. Fulham 37 44
15. Everton 37 40
16. Brentford 37 39
17. Nottingham Forest 37 29
18. Luton Town 37 26
19. Burnley 37 24
20. Sheffield United 37 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 36 93
2. Barcelona 36 79
3. Girona 36 75
4. Atletico Madrid 36 73
5. Athletic Bilbao 36 62
6. Real Sociedad 36 57
7. Real Betis 36 56
8. Villarreal 36 51
9. Valencia 36 48
10. Getafe 36 43
11. Deportivo Alaves 36 42
12. Sevilla 36 41
13. Osasuna 36 41
14. Las Palmas 36 38
15. Rayo Vallecano 36 38
16. Celta Vigo 36 37
17. Mallorca 36 36
18. Cadiz 36 32
19. Granada 36 21
20. Almeria 36 17