Ankara-Sivas YHT Hattında 14 Ayda İki Kez Facianın Eşiğinden Dönüldü!

Sivas’ta yıllardır beklenen ve 15 yılda bitirilemeyen, ancak son genel seçim öncesinde aceleyle açılıp hizmete başlatılan Yüksek Hızlı Tren, açılışının üzerinden geçen kısa sürede tadilata alındı. Treni kullanan yurttaşlar, uzun süren seferler nedeniyle mağduriyet yaşıyor. Hattaki zemin etütleri noktasında defalarca uyarılarda bulunduğunu anımsatan CHP Genel Başkan Yardımcısı Karasu, "Bir kez daha uyarıyorum, hattın tamamını bir kez daha bilimin ışığında yeniden inceleyelim, alınacak önlemleri belirleyelim, bir an önce alalım" dedi.

Gündem 26.06.2024, 19:55
Ankara-Sivas YHT Hattında 14 Ayda İki Kez Facianın Eşiğinden Dönüldü!

6 yılda biteceği açıklanan, 15 yılda bitirilemeyen, ancak son genel seçim öncesinde şovla hizmete alınan Yüksek Hızlı Tren (YHT) Ankara-Sivas hattında gecikmeler yaşanıyor, yurttaşlar mağdur oluyor. 

Hattın tadilatta olduğu bildirilirken, CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Sivas Milletvekili Ulaş Karasu, hattaki güvenlik sorunlarına bir kez daha dikkat çekti ve önlem alınması için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nı ve Meclis’i göreve davet etti.

Sivaslıların yıllar boyu dört gözle beklediği YHT, son genel seçim öncesinde 26 Nisan 2023 tarihinde hizmete alındı ve seferler başladı. Hatta bu mayıs ayında da İstanbul seferleri başladı.

14 AYDA 2 KEZ

Hattın hizmete alınmasının üzerinden geçen 14 ayda, iki kez facianın eşiğinden dönüldü. Geçen yıl Haziran ayında, hattın Yozgat yakınlarındaki kısmında yoğun yağışın ardından meydana gelen heyelan nedeniyle raylar çöktü, yol kontrolü yapan kılavuz lokomotif raydan çıktı. Mayıs ayında da yine Yozgat’ın Yerköy ilçesi Sarayköy mevkiinde yoğun yağmurdan dolayı toprak kayması yaşandı, hat ulaşıma kapatıldı, yolcular otobüslerle taşınmak durumunda bırakıldı.

GAYRİ CİDDİ AÇIKLAMA

Bu kazalarda can kaybı olmadı, ancak normal şartlarda 2 saat 35 dakika süren YHT seferlerinde, bu kez gecikmeler yaşanmaya başlandı. Yaklaşık 90 dakika süren gecikmeyle hızlı tren seferleri 4 saati de aşmaya başladı. Hattın tadilatta olduğu bildirilirken, TCDD taşımacılık vatandaşları bilgilendirmek adına bir whatsapp hattı kurdu. Bu hat üzerinden gecikmelerin neden kaynaklandığı sorusuna verilen bilgide, gecikmelerin sorumluluğu TCDD’nin üzerinden atılmaya çalışıldı.

TCDD’nin açıklaması şöyle:

"Trenlerin planlanan varış saati TCDD Taşımacılık AŞ.'nin taahhüdü olmayıp, normal yol ve hava şartlarındaki tahmini varış saatini ifade etmektedir. Olağanüstü durumlarda varış süresi değişebilmektedir. Uluslararası Hızlı Tren Trafiği Kuralları gereği Hızlı Tren hattında işletilen trenlerimizde seyir güvenliği ön planda tutularak hız düşümüne gidilebilmektedir. Bu durum gecikmelere sebep olabilmektedir. Yaşanılan gecikmeden ötürü özür dileriz."

"İKİ ELİM YAKANIZDA"

Hattaki zemin etütleri noktasında defalarca uyarılarda bulunduğunu ve hattın bütünlüklü olarak bitirilmeden açılmasının felaketler doğurabileceği uyarısında bulunduğunu anımsatan CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Sivas Milletvekili Ulaş Karasu, hattın yapımının devam ettiği 2014 yılında 8 ayrı göçük meydana geldiğini hatırlattı. YHT işletmeciliğinde emniyet açısından olması gereken sinyalizasyon sisteminin bir üst devresi olan Avrupa Tren İşletim Sistemi (ETCS), bu projenin erken açılmasından dolayı hattın bir kesiminde henüz devreye girmediğine dair bulgular olduğunu belirten Karasu, ETCS sisteminin hat kesiminin belli kısmında olmamasının getirdiği risklerin TCDD Demiryolu Emniyeti ve Risk Yönetim Müdürlüğü’nün yazılarında da ifade edildiğini vurguladı.

Şartnameyi sağlamayan bazalt taşı kullanıldığı ve teknik şartnamenin değiştirildiğine yönelik bilgilerin de paylaştığını hatırlatan Karasu, hattın bütünlüklü olarak incelenmesi ve bu konuda Meclis’te verdiği önergelerin dikkate alınması gerektiğinin altını bir kez daha çizdi.

Karasu, şöyle dedi:

"Yapılan açıklamalar, atılan adımlar gizli saklı yapılıyor. Bir Whatsapp hattı kurmuşlar, sözüm ona sorumluğu üzerlerinden atacaklar. Bu mudur kurumsal yapı? Bu mudur bakanlığın ciddiyeti? Vatandaşlar mağdur, ama bakanlık da bakan da sessiz. Sorunun ne olduğunu, gidermek adına ne yaptıklarını ne yapacaklarını vatandaşa açıklayamıyorlar. Bunun adı suç psikolojisidir. Çıkın ‘Biz bu hattı erken açarak hata yaptık, düzeltmek için de şunları yapıyoruz’ deyin. Ama ses yok.  Bu hattaki sorunları aksamaları dile getirdim, zemin etüdü konusunda defalarca uyarılarda bulundum. Biraz insan utanır. Son derece ciddiyetsiz bu tutumdan dolayı sorumluluğu olanları kınıyorum. Bir kez daha uyarıyorum, gelin hattın tamamını bir kez daha bilimin ışığında yeniden inceleyelim, alınacak önlemleri belirleyelim. Allah korusun, bir felaket yaşanması halinde iki elim yakanızda olacaktır, bilesiniz."

Yorumlar (0)
banner8
12
az bulutlu
banner9
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 38 102
2. Fenerbahçe 38 99
3. Trabzonspor 38 67
4. Başakşehir 38 61
5. Kasımpasa 38 56
6. Beşiktaş 38 56
7. Sivasspor 38 54
8. Alanyaspor 38 52
9. Rizespor 38 50
10. Antalyaspor 38 49
11. Gaziantep FK 38 44
12. A.Demirspor 38 44
13. Samsunspor 38 43
14. Kayserispor 38 42
15. Hatayspor 38 41
16. Konyaspor 38 41
17. Ankaragücü 38 40
18. Karagümrük 38 40
19. Pendikspor 38 37
20. İstanbulspor 38 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 34 75
2. Göztepe 34 70
3. Sakaryaspor 34 60
4. Bodrumspor 34 57
5. Ahlatçı Çorum FK 34 56
6. Kocaelispor 34 55
7. Boluspor 34 53
8. Gençlerbirliği 34 51
9. Bandırmaspor 34 50
10. Erzurumspor 34 44
11. Ümraniye 34 43
12. Manisa FK 34 40
13. Keçiörengücü 34 40
14. Adanaspor 34 39
15. Şanlıurfaspor 34 38
16. Tuzlaspor 34 38
17. Altay 34 10
18. Giresunspor 34 7
Takımlar O P
1. M.City 38 91
2. Arsenal 38 89
3. Liverpool 38 82
4. Aston Villa 38 68
5. Tottenham 38 66
6. Chelsea 38 63
7. Newcastle 38 60
8. M. United 38 60
9. West Ham United 38 52
10. Crystal Palace 38 49
11. Brighton 38 48
12. Bournemouth 38 48
13. Fulham 38 47
14. Wolves 38 46
15. Everton 38 40
16. Brentford 38 39
17. Nottingham Forest 38 32
18. Luton Town 38 26
19. Burnley 38 24
20. Sheffield United 38 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 95
2. Barcelona 38 85
3. Girona 38 81
4. Atletico Madrid 38 76
5. Athletic Bilbao 38 68
6. Real Sociedad 38 60
7. Real Betis 38 57
8. Villarreal 38 53
9. Valencia 38 49
10. Deportivo Alaves 38 46
11. Osasuna 38 45
12. Getafe 38 43
13. Celta Vigo 38 41
14. Sevilla 38 41
15. Mallorca 38 40
16. Las Palmas 38 40
17. Rayo Vallecano 38 38
18. Cadiz 38 33
19. Almeria 38 21
20. Granada 38 21