29 Ekim'de Ulaşım Ücretsiz 29 Ekim'de Ulaşım Ücretsiz

ANKARA Büyükşehir Belediyesi’nin eski yönetimi tarafından 801 milyon dolar harcanarak Atatürk Orman Çiftliği arazisi üzerine 2013 yılında kurulan ve 2019’da açılışı yapılan ancak vatandaş ilgi göstermeyince zarar edip 8 ayda kapanarak çürüyen Ankapark gibi bir vaka daha yaşanıyor. 2014 yılında Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek döneminde 51 milyon lira harcanarak yaptırılan Şentepe-Yenimahalle teleferik hattı, imar planına aykırı bulundu ve mahkeme kararı ile tasfiyesine karar verildi. Bir İtalyan şirketince yapılan ve günlük 72 bin kişi taşıma kapasiteli 106 kabini olan teleferiği günde ortalama 6 bin kişi kullandı. Aylık gider 10 milyon, gelir ise 700 bin lira oldu. Bu durum Ankara Büyükşehir Belediyesi’ni yıllarca zarar etmesine yol açtı.

UZAKTAN ARIZA TESPİTİ

ABB Hukuk ve Tarifeler Komisyonu Başkanı CHP Meclis üyesi Burak Koç, “Teleferik yüzde 10 kapasite ile çalışıyor. Yolcu olmasa da sistemi çalıştırmak zorundasınız, durduramıyorsunuz. Personel ve elektrik gideri, bakım onarım gideri var. Her ay en az 9 milyon 300 bin lira zararda. Bakım sözleşmesi de bitti. Teleferik hattını bir İtalyan firmasına yaptırmışlar ama bu firmanın Türkiye’de temsilciliği yok, ofisi personeli de yok. Bir arıza olduğunda İtalya’yı telefonla görüntülü olarak arıyoruz. Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin teknik ekipleri uzaktan arızayı gidermeye çalışıyor” dedi.

10 YIL HİZMET VERDİ

Yenimahalle Şentepe teleferik sisteminin yapımı için 14 Mayıs 2013’te 51 milyon 6 bin lira ödendi. Bu miktar dönemin parası ve döviz kuru olarak 28 milyon 667 bin dolara denk geliyordu. Teleferik hattı Mart 2014’te hizmete girdi. Ardından Mimarlar Odası’nın açtığı dava sonucunda teleferik sistemi mahkemenin ‘imar planının iptaline’ karar vermesi sebebiyle Nisan 2024’te kapatıldı.

ANKAPARK ŞİMDİ BU HALDE