Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB) Afet Koordinasyon Merkezi (AKOM), olası afet ve acil durumlara hızlı müdahale edebilmek için hizmet vermeye devam ediyor. Başkan Mansur Yavaş’ın 2024-2029 projeleri arasında bulunan ve çalışmalarında sona yaklaşılan “Mobil AKOM” projesiyle ise afet yönetiminde dijital döneme geçilmesi hedefleniyor.

ABB AKOM, olası afet ve acil durumlara hızlı müdahale için 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet vermeyi sürdürürken Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş’ın 2024-2029 projeleri arasında bulunan Mobil AKOM projesinde de büyük aşama kaydedildi. Başkent’in afet ve acil durum merkezi olarak faaliyet gösteren AKOM; kent genelinde 80 noktadan 400’ün üzerinde kamera ile 7 gün 24 saat hizmet veriyor.

Dijital veri havuzu

Avrupa Birliği (AB) tarafından desteklenen ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) kapsamında hayata geçirilen “Mobil AKOM” projesiyle ise afet öncesi, sırası ve sonrasında vatandaşların belediye hizmetlerine daha hızlı ulaşmasını ve koordinasyonun maksimum seviyede sağlanmasını hedefliyor. Proje kapsamında oluşturulacak Mobil AKOM, geniş kapsamlı bir dijital veri havuzu sunacak. Eğitimler, dokümanlar, afet gönüllü başvuruları, engelli vatandaşlara yönelik hizmetler, sokak hayvanlarının korunması, kentsel altyapı sorunlarının tespiti ve çözümü gibi birçok alanda kullanılacak olan Mobil AKOM, Büyükşehir'in afet yönetiminde önemli bir yer edinecek.

Engelli bireyler için özel çözümler

Mansur Yavaş'ın Kırsal Kalkınmaya Desteği Tüm Hızıyla Devam Ediyor: Mısır Silajı Dağıtımı Başladı Mansur Yavaş'ın Kırsal Kalkınmaya Desteği Tüm Hızıyla Devam Ediyor: Mısır Silajı Dağıtımı Başladı

Mobil AKOM, afetlerde en savunmasız kesimler arasında yer alan engelli bireyler için de özel çözümler sunacak. Engelli vatandaşların afet sırasında görebileceği zararları en aza indirmek için özel bir modül geliştirilecek. Mobil AKOM’un ilk aşaması AB hibesiyle hayata geçirilirken, ikinci aşamada belediyenin mevcut dijital altyapısı ve tüm birimleri projeye entegre edilecek. Böylece mevcut hizmetlerin tek çatı altında toplanması ve vatandaşların hizmetlere daha kolay ulaşması amaçlanıyor.

AKOM projesinin önemini anlatan Afet İşleri Daire Başkanı Özkan Erel, “Ankara’mızda oluşabilecek meteorolojik uyarılar sonrasında hemen AKOM merkezimizde bu koordinasyonu sağlıyoruz. Sadece belediyemiz birimleriyle değil diğer kamu kurum ve kuruluşlarımızla, AFAD, GAMER, tüm arama kurtarma ekipleriyle iç içe ve koordineliyiz. İlimiz genelinde ve ilimiz dışında oluşabilecek afetlerde, acil durumlarda hemen koordineyi sağlayıp gerekli müdahalelerde bulunuyoruz” dedi.

Mobil AKOM projesi ile ilgili de açıklamada bulunan Erel, şöyle konuştu:

“Vatandaşlarımıza daha hızlı ulaşabilmek, vatandaşlarımızın bize daha hızlı ulaşabilmesini sağlamak adına Mobil AKOM projesi geliştirdik. Bu projeyle sadece insanların değil, sokak hayvanlarının ve kırsaldaki canlıların da afetlerde korunmasını hedefliyoruz. Engelli vatandaşlarımızın afetlerde görebileceği zararları minimize etmek öncesinde ulaşabilmek, zamanında orada olmak için engellilere yönelik programımız da Mobil AKOM'un içinde olacak.”